Het plan van aanpak wordt natuurlijk samen met de opdrachtgever samengesteld en kan op verschillende manieren worden ingevuld. Het PVA kan er als volgt uitzien:
- Kennismakingsgesprek waarbij de globale probleemstelling besproken wordt.
- Nomuda Logistiek Advies geeft in het kort de probleemstelling schriftelijk weer en maakt een globaal plan van aanpak, een ureninschatting en een eerste kostenindicatie.
- Na eventuele goedkeuring van de opdrachtgever wordt er gezamenlijk een definitief plan van aanpak en een tijdsplanning gemaakt. Hierbij wordt een scherpe reële offerte opgegeven.
- Onderzoek (probleemanalyse, desk research, interviews, waarneming etc.)*
- Desk research (d.m.v. aanwezige informatie zoals: maand- week overzichten, productiecijfers, KPI’s , etc.)
- Interviews (met de verantwoordelijke mensen en eventuele chefs/managers van andere disciplines)
- Waarnemingen (met de verantwoordelijke mensen het proces volgen)
- Probleemanalyse (afhankelijk van de aard van het probleem m.b.v. gerichte onderzoeksmethode eventuele knelpunten analyseren)
- Opstellen rapport (bevindingen, oorzaken analyse, aanbevelingen/conclusies, etc.)
- Bespreken rapport met opdrachtgever.